Fitness tips for nybegynnere

Jeg venter bare på at stingene mine skal fjernes før jeg endelig kan begynne å trene igjen. Må nok starte litt rolig, men bare det å innføre rutinene mine igjen høres deilig ut. Få meg en svetteøkt også badstue hvor jeg får slappet av. Få beveget litt på kroppen igjen. Jeg føler at jeg ikke har gjort det på 100 år i forbindelse med operasjonen. Og fitbiten min viser også det. Så nedenfor har jeg kommet med et par tips for mange nybegynnere som har satt seg som nyttårsforsett å begynne å trene. Denne måneden er jo høysesong for nettopp det. 

  1. Lag deg et mål. Uansett om målet ditt er å gå ned 10 kg eller 20 kg. Fortell det til noen. Da er det der ute og enklere å komme seg til målet ditt.
  2. Ha noen som følger med på din utvikling. En venninene eller nærmeste familie. De ser deg ikke hverdag og ser forskjellene man ikke ser selv. 
  3. Gjør små endringer. Bytt fra sukker til sukrin. Ta trappen istedenfor heisen. De små endringene har for meg utgjort stort. Hverdagsaktivitet er noe jeg setter stor pris på.
  4. Ingen bryr seg om hvordan du ser på treningsstudio. De aller fleste er opptatt med sitt eget program. De fleste som er der har startet der du er nå og de vet akkurat hvordan det føles. Ikke vær redd for å spørre de som jobber der for hjelp med apparater hvis det er noe du lurer på. De hjelper med glede. 
  5. Finn en rutine som passer ditt skjema. Alle har forskjellige jobber og tider til å komme seg på jobb. Mange har også barn og familieliv. Det er en kabal å få alt til å gå opp. Personlig så er jeg i permisjon og all trening foregår på morgenen. Når jeg skal tilbake til jobb så må jeg finne en annen måte å løse det på.
  6. Holde deg til målet ditt. Når man ikke ser resultater med en gang så må man huske at dette tar tid. Det går ikke over natten. Hold deg uansett til målet ditt. 
  7. Ikke bli demotivert hvis du skeier ut en gang. Det er greit å kose seg med en ting, men ikke overspis eller ha kosedager fra fredag til søndag. Det er ikke verdens ende å spise en sjokolade, men man trenger ikke å sluke en hel stor plate. 
  8. Ikke driv med trening som du ikke liker. Man blir demotivert og føler for å slutte. 
  9. Ha folk rundt deg som også er interessert i trening og kosthold. Hvis dine venner ikke er interessert ta dem med på trening eller lag mat sammen som er sunn. Kanskje det smitter over. 
  10. Gjør det som føles riktig i forhold til trening og kosthold. Vi har nye trender hele tiden når det gjelder trening og kosthold. Gjør det som gjør deg lykkelig og som du liker. 

0

Skriv en ny kommentar